26 juni, 2009

Sommar

Ja, nu har det verkligen blivit sommar. Äntligen. Kan sitta och njuta på balkongen sent på kvällen. Verkligen skönt. Men det behöver inte bli varmare än så här, om jag får bestämma, för då mår jag dåligt. Kroppen orkar ingenting då.

Sissi gillar det här också, för då står balkongdörren öppen hela natten.

Nackdelen kan vara högljudda grannar, men det brukar inte vara så ofta nuförtiden tack och lov. Vår innergård fungerar som en resonanslåda. Det låter som om folk sitter på min sängkant.

Jag är otroligt tacksam, att en av mina grannar är sambo nuförtiden. Förr var dom ett gäng, som stod utanför och rökte och med lite eldvatten i magen, så lät dom mer än vanligt. Dom höll på till elva - tolv på natten, innan dom drog ut på krogen. Då var jag så förbannad att det tog några timmar innan jag blev sömnig igen. Då kommer dom TILLBAKA för efterfest. Efter några timmar när värsta ilskan lagt sig och jag började bli sömnig igen. Då går DOM HEM. Så jag kanske fick en timmes sömn eller två, innan det var dags att gå upp och gå till jobbet.

Tack och lov så är det inte så nuförtiden.

Nu ska jag lägga mig och njuta av tystnaden.

1 kommentar:

  1. Ja visst är det härligt med sommaren! Tack för trevlig fikastund i går! Skänker en tanke till alla stackars grannar jag har stört i mina dar...(nätter....) Kram

    SvaraRadera