23 juni, 2009

Cancervärde

Fick för knappt en vecka sen, svar på cancervärdet. Det hade stigit till mer än det dubbla. Det var ingen höjdare. Det känns inte så! Jag tycker att kaffe är riktigt gott och då brukar cancervärdet vara lågt.

Ska ringa avdelningen och fråga om jag kan ta/lämna proverna några dagar tidigare. Dom kör dom bara på fredagar och jag får behandling på torsdagar. Men är det så att värdet fortfarande stiger, så måste det ju vara bra att få reda på det, så vi eventuellt kan byta cytostatika. Annars tar det fyra veckor till. Får se vad dom säger.

Det pågår spännande saker utanför mitt fönster. Måsungar! Jag bor på tredje våningen (av fem) och måsarna har byggt bo på taket på ett tvåvåningshus. Det började för 20-25 år sedan. Alltid EN unge. Fram tills för några år sen. Då var där plötsligt TRE stycken.

För några år sen, när dom var halvstora, så blev det ett himla väsen en morgon mellan kl.5-6. C:a 15 måsar skrek för allt dom var värda i en hel timme. Höll på att bli tokig(-are). Men sen var det bara två ungar kvar. Vad som hände lär jag aldrig få veta. Men sen har det varit 3 ungar. Undrar om det är samma fåglar som kommer tillbaka varje år? Först var det en måshona, som bara fick en unge och sen har platsen övertagits av en som får tre ungar?

Första gången jag såg en unge på taket, så tänkte jag: "Hoppas du klarar dig lilla vän", sen var det som en annan röst fyllde i "och blir en sån där stor skrikande mås", ooops.

1 kommentar:

  1. Du finns i mina tankar!! Ja...måsungar är söta:D
    Kram Kram

    SvaraRadera