16 juni, 2009

Katten

Katten är tyvärr ingen ledarhund, så dotra får hämta och köra hem mig (hade hoppats på Färdtjänst). Jag ska vara hus- och katt-vakt över midsommar. Dom ska låna min husvagn. Hoppas det blir gott väder att vara ute i, när jag för en gångs skull har möjlighet.

Det finns inga perfekta människor. Inte djur heller tror jag. Inget djur har som människan förstört planeten, dock.

Mina "karaktärsdefekter" tänker jag hoppa över och istället prata om kattens. Hon har bara ett fel egentligen. Men det kan vara nog så illa. Hon kissar inne, när det är nåt som inte passar. Då kissar hon i sängen eller på pläden i soffan. Förstår inte det där med sängen, för hon sover ju i den också.

Det var så hon fick mig att förstå, för några år sen, att hon hade urinvägsinfektion (eller liknande). Det var ju bra.

Jag köpte "kristaller" isf kattsand (mycket praktiskt för mig) och då blev det ett väldigt pinkande i sängen. Och när jag la handen på kristallerna kunde jag förstå henne, det var VASST. Kattens trampdynor är väldigt känsliga. Så fort jag bytte till kattsand, så slutade hon att kissa i sängen.

Jag fick hjälpmedel för ett tag sen. Bl a en grej att lägga tvärs över badkaret och så köpte jag en matta att lägga i badkaret, så att jag inte halkar. Hon tycker inte att mattan ska ligga i badkaret! Så hon kissar på den. Jag sköljer av den, lägger upp den så den får torka och lägger ner den igen. Och hon kissar igen. Men jag ger mig inte. Mattan är ju av plast så det är ju bara att skölja av den. Inget blir ju förstört. Får se vem som tröttnar först.

På tal om trött, så är det just det jag är, upp till 1½ vecka efter behandlingen. Plus att jag mår illa. Inte så det händer nåt, men det är inget roligt att må tjyvtjockt. Ska nog häcka framför TV:n en stund...

1 kommentar:

  1. Haha, det gäller alltså att vara lika envis som en katt.. lycka till, hehe!

    Synd att vi inte fick mer tid tillsammans, men jag hoppas vi "möts" igen..

    Jääääättestora kramar!!!

    SvaraRadera