09 juni, 2009

Klippning

Det finns många konstiga uttryck. Att man går och klipper sig. Jag går inte och det är inte jag som klipper mig. Det har jag gjort en gång och jag lovade dyrt och heligt, att aldrig göra det igen.

Till barn, på ålderdomshem, på lasarettet mm så sägs det: VI ska gå och kissa, det skulle se ut det! VI ska bada. Det är ett jädra viande. Och den som säger det, gör ju inte den saken. Undrar var det kommer ifrån?

Jag är jättenöjd med klippningen. Frisörskan har sagt flera gånger att håret har blivit tjockare. Idag är nog första gången jag har sett det själv. Mitt hår har blivit mörkare och lockigt efter att det kom tillbaka. Nu är det bara 1 cm långt, förut var det 2.

Jag var och lämnade blodprover också, inför cyton på torsdag.

Eftersom jag hade tid över mellan prover och klippning, så åt jag dagens på min favoritrestaurang, Freden. Är svårt att välja mellan mandeltorsk med mos och fläsk med bruna bönor. För ovanlighetens skull så vann bönorna.

Köpte jordgubbar, så nu har jag vräkt i mig halva paketet ihop med turkisk yoghurt blandat med vaniljsocker. Jag tycker att det är SÅÅÅ gott.

Ikväll är det säsongsavslutning på mitt favoritprogram: Brothers and sisters. Mycket spännande.

Jag och syrran har pratat om att gå ut och äta. Få se om jag kan lura med henne ut imorgon. Om hon inte har annat för sig eller det regnar.

Det spörs.

1 kommentar:

  1. Tänkte att ditt hår såg så fint ut senast jag såg dig. Varför sa jag inget? Säger det nu i stället! : ) Kram

    SvaraRadera