29 maj, 2009

Sommar

Det känns som om sommaren är på väg. Skönt!

Så kändes det inte igår kväll. Tack och lov satt vi inomhus, vi från "Musslan" (den lokala gyncancerföreningen). Vi åt god mat och hade trevligt. Tur att vi kom redan 18.00. En timme senare var det högljutt, så det var jobbigt. Är ljud- och ljus-känslig pga ME:n. Dom andra vid bordet, tyckte också att det var högljutt. Det gick att prata högt med grannen, men sen var det svårt att göra sig hörd. Men det var det enda negativa. Ikväll har dom en artist, jag gärna skulle lyssnat på, men jag orkar inte två dagar i rad. Dom har många bra artister, så jag får välja nån annan istället. För dit vill jag gå fler gånger. Bra om det blir sommarkvällar så det går att sitta ute. Det blir en helt annan ljudnivå då.

Har haft många kaffegäster denna veckan. Fick besök av en kille i em. som jag inte sett på länge. Det var jättetrevligt.

Det värsta är att det tar tid och ork, hur trevligt det än är. Jag har några timmars "borden" som jag lovat att göra. Ska bli skönt när det är gjort. I almanackan är hela nästa vecka vit. Men jag vet hur fort det kan ändra sig.

Är det fint väder imorgon, så ska jag försöka ta mig till Stadsträd-gården och titta på blomsterprakten. Måste ändå handla, så det blir bara en liten omväg. Får i nödfall ta färdtjänst hem efter att jag handlat.

2 kommentarer:

  1. Ja, nu är sommaren här! Vilken härlig dag det har vari, och ännu varmare i helgen säger de. Stadsträdgården är nog jätte fin nu. Hoppas att alla tulpaner inte har blommat över ännu!kRAM

    SvaraRadera
  2. Att de inte hade vett att vara tysta som musslor ;)

    SvaraRadera