30 maj, 2009

Ännu mera sommar

Så otroligt ljuvligt det har varit idag. Jag och min syster var i Stadsträdgården och det var helt underbart att sitta i skuggan. Min älskade syster hade kaffe o kaka med. Gud välsigne henne.

Kommunen har gjort väldigt fint med blommor, framför allt tulpaner just nu. Gullregnen blommade och doftade. Forsätter värmen, kan man säkert gå dit varje dag och hitta nya saker som slagit ut.

Temperaturen som varit idag är helt i min smak. Förr kunde jag inte få nog. Efter att ha frusit hela vintern och våren, var det största lycka att ligga på badstranden och bli varm ända ini. Enda gången jag kände att nu börjar det bli tillräckligt var på Rhodos, när temperaturen gick över 37 grader. Men mår man dåligt till kropp eller själ, så tål åtminstone inte jag, riktigt varmt längre. Jag förstår fullständigt dom äldre, som har ont av värmen.

Ska snart bänka mig framför TV:n och titta på Hjalmar. Han brukar vara rolig. Ska fixa nåt ätbart också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar