31 maj, 2009

Lagom

Har varit i Stadsträdgården idag igen.

Min dotter och barnbarnet har varit och hälsat på mig idag. Vi var ner till stan och åt glass. Ett av dom få ställen, som hade min favoritglass, GB:s lakritsglass (kulglass) förra året, men INTE i år. Vad besviken jag blev. Så besviken, så jag tog mjukglass istället, i ren protest. En sån där vansinnigt, löjlig protest. Den enda som blev drabbad var ju jag. Men det är inte synd om mig. Mjukglass är gott det också.

Sen gick vi till Stadsträdgården. Betydligt mindre med tulpaner än igår. Kan värmen göra så mycket på EN DAG? Det var fortfarande vackert och det finns mycket annat att titta på. Men det var skönt att träffa bägge två. Bägge hade växt. Barnbarnet hela han och dotra över magen. Det händer mycket på 3 veckor.

Är så tacksam att jag får må så bra, som jag gör. Är 1½ vecka kvar till nästa behandling, så jag hoppas att det inte tillstöter nåt annat.

Skinnet ovanpå underarmarna är väldigt tunt och ömt. Konstigt ställe att vara öm på!
Försöker vara duktig och smörja ofta, tycker det har blivit lite bättre. Kroppen förvånar mig ibland. Cyto och även annat av medicinerna, gör att man blir hård i magen. Jag som alltid har varit hård av mig själv, jag har blivit lösare istället. Mycket märkligt. Men det är bara att tacka och ta emot.

1 kommentar:

  1. Haha, effektivt att protestera när den enda det drabbar är en själv:-) Jag brukar också göra det, hehe!

    SvaraRadera