21 maj, 2009

Fortsättning

Ja, nu sitter jag här igen. Jag har läst dom bloggar jag brukar följa.

Skönt med en röd dag. Folk tittar konstigt på mig, när jag säger det. Förstår att en del tycker att jag är knäpp, som tagit semester dom senaste åren. Det är snart 10 år sen jag slutade arbeta. Men jag har tidigare varit expert på att ha dåligt samvete (skulle kunnat skriva en bok om "Olika orsaker att ha dåligt samvete för."). Så för några år sen, bestämde jag mig för 3 veckors semester från "dåligt samvete", måsten och borden. Det var jätteskönt!!! Kunde efteråt se, att jag i alla fall hade klarat 1 vecka. Nästa sommar klarade jag alla tre. Förra året var jag så dålig att jag glömde bort det helt. Men i år ska jag banne mig ha semester igen.

Köpte en husvagn förra året. Den står på dotterns och svärsonens tomt, men vi ser inte över till varann. Det var faktiskt svärsonen som föreslog det hela, Gud välsigne honom. Tyvärr, så orkade jag inte vara där, så mycket som jag velat. Var hus-och katt-vakt en vecka och trodde att jag verkligen skulle få koppla av. Oj, vad jag bedrog mig. Var så dålig, att jag var tvungen att åka in till sjukhuset dagen innan dom kom hem.

Jag läste om peruk i ett av inläggen. Jag har allt ett litet "marsvin" i garderoben jag med. Första sommaren var jag hårlös. Som barn hade jag kort, rakt och mörkt hår. Så naturligtvis har jag alltid drömt om långt (mitt kommer inte längre än till axlarna innan det går av), ljust och lockigt hår. Så jag tänkte att det är nu eller aldrig, när jag skulle prova peruk. Jag sa vad jag ville prova och hon tittade konstigt på mig, men lät mig i alla fall få prova en sån. Den var inte så värst lång, men tillräckligt för att jag skulle se hur det såg ut. Jag såg ut som ett GAMMALT, AVDANKAT LUDER, om ni ursäktar uttrycket. MEN, det har haft det fina med sig, att sen den dagen har jag INTE drömt om nåt annat hår än det jag har. Jag har använt peruken 1 gång. Annars växlade jag mellan huckle eller utan. Vill jag känna känslan av att "slänga med det långa håret", så går det jättebra med en scarf :-).

Just nu får jag cyto var 4:e vecka. Jag har också fått 3 av 4 veckor och annat däremellan. Cyto har jag fått sen mars förra året, så det är ju inte konstigt att kroppen äv svag. Jag tycker ändå att jag har haft tur vad det gäller biverkningar.
Det kunde varit värre.

Dags för kvällsmat.

2 kommentarer:

  1. Kanske kan jag låna peruken nån dag om jag har en bad-hair-day ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har numera två peruker... en som är lik mitt gamla hår.. och en som är som jag önskar mig..

    Den nya har jag ännu inte haft ute.. ska nog ha det nästa gång vi går och handlar allihop.. men jag måste köpa en kämma innan jag ska ha den..

    Kram Pys som ska göra ett perukinlägg sen.. när andan faller på..

    SvaraRadera