01 juli, 2009

Bladlöss / glass

Jag har bladlöss i kattmyntan. Om det tycker jag INTE!

Vet inte hur jag ska bli av med dom. Jag kan ju inte duscha med såpa eller vattna med "ohyrespray", när det är meningen att Sissi ska äta av det. Hon tycker att det är jättegott med kattmynta. En av dotras katter är väldigt förtjust i torkad kattmynta. Han rullar sig i det och blir HÖG en stund. Det syns hur ljuvligt han tycker att det är, han rullar med ögonen bl a. Men Sissi vill äta det färskt. Hon blir inte hög på nåt sätt, tycker bara att det är gott.

Har varit med en vän och ätit italiensk glass idag. Stället är inte nytt, dom har sålt choklad ett tag, men det är nytt med glass där. Visst var det gott, men ingen sensation. Har hittills inte hittat nåt som slår GB:s lakritsglass. Det värsta är, att jag inte har hittat nåt ställe som säljer den här i stan. Det fanns italiensk lakritsglass idag, men den smakade alldeles för lite lakrits, även om den var god.

ICA har haft halvliterspaket med lakritsglass, men jag hittar inte den heller längre.

Igår kom det upp en kompis med en blomma och en paket glass. I december kom hon med en amaryllis. Det värmer verkligen, när människor som man inte umgås med, tänker på en (hon vet att jag är sjuk).

Imorgon ska jag fika med en väninna som jag inte har träffat på ett tag, sen ska jag på stan med dotra. Hon ska köpa kläder, för hon och killen ska på bröllop på lördag. Roligt att få följa med (och köpa kläder alltså). Det kanske inte bara är mitt smakråd hon är ute efter, hihi, :-).

Nu ska jag sätta mig på balkongen, det är nog lite mindre kvavt där ute...

1 kommentar:

  1. Duscha blommorna kallt inne! Då fryser lössen ihjäl ;). Skämt åsido så är det en metod värd att prova. Fast man får nog duscha fler gånger. Bladlöss trivs i värme, tyvärr :(

    SvaraRadera