12 juli, 2009

Måsar

Idag har jag allt hört dom igen. Det var nog ösregnet igår som gjorde att dom låg lågt. Nu tränar dom vingarna inför flytten igen. Jag vet inte om dom flyttar till Vänerns Kust eller till Västkusten, eller nånannanstans. Nånstans med vatten borde det ju vara. Sen är det tyst tills nästa vår/försommar igen.

Det har varit en lugn och skön helg. Har sovit mycket, 12 timmar i förrgår och nästan 15 timmar inatt. Inte konstigt att jag tycker att dagarna går fort! Men under veckan ställer jag klockan på nio eller tio. Jag är rädd att jag vänder på dygnet annars och det vill jag inte. Behöver 10 - 11 timmars sömn pga ME:n + några till pga cancern. Skulle jag sova mycket mindre på natten, så skulle jag slockna under dagen och av två onda ting ...

Håller på och läser "Kristendom för ateister" av Olle Carlsson (präst). Intressant bok. Hur mycket ateist jag än har varit, har jag alltid tyckt att religion varit ett intressant ämne. Vad olika religioner/ samfund/sekter anser om olika saker.

Imorn ska jag ta med kära syster till dotra med familj. Det blir säkert trevligt. Det brukar det vara när vi ses. Ser fram emot att få träffa barnbarnet ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar